Letné aktivity a kĺbová výživa

Pohybová sústava

Kedy inokedy než v lete je potrebné doplniť kĺbom to, čo potrebujú?

Prečo práve v lete? Je kĺbom snáď horúco?

Horúco im nie je, ale my – ich majitelia – po nich chceme v čase voľna a dovoleniek extrémny výkon.

A ako to môže dopadnúť?

Pohyb, pohyb, pohyb, to je celkom nepochybne základ zdravia, lebo každý pohyb prospieva srdcu, svalstvu, kĺbom i metabolizmu. Akú aktivitu si ale vybrať? Ktorá je tá pravá? Ktorá telu prospieva? Je možné sa pripraviť na tak zásadné zaťaženie pohybového aparátu práve v letnom období?

Základom je samozrejme pohyb najprirodzenejší – teda chôdza. Trochu nuda? Potom stavte na striedanie chôdze a jazdy na bicykli, na kolieskových korčuliach, plávanie, kolektívne športy, loptové hry …. v rekreačnom móde. Pri pohybe sa do tela dostáva viac kyslíka, živiny prúdia krvným riečiskom rýchlejšie a vďaka lepšiemu prekrveniu organizmu navyše pôsobíte ďaleko sviežejším dojmom. To všetko sú dôvody, prečo aktívni ľudia pôsobia mladším dojmom a ešte si vraj šliapaním do pedálov predĺžia priemernú dĺžku života. Pohybom si môžete výrazne znížiť aj riziko kardiovaskulárnych ochorení.

Lenže, ako to urobiť na dovolenke, keď som nemohol cez celý rok pravidelne trénovať? Čo na extrémnu záťaž (napríklad už len prechádzkami na úrovni pár kilometrov) povie môj pohybový aparát? Čo moje kĺby? Niet sa čoho báť, kvalitný kĺbový prípravok bude fungovať aj ako pomocník pre zvládnutie záťaže a NIE len ako darček k Vianociam.

Niektoré kĺbové prípravky pracujú hlavne s kolagénom alebo glukozamín sulfátom, ďalšie vsádzajú na rôzne kombinácie účinných látok.

O tom, aké prípravky sú vhodné práve pre Vás, sa nedá takto všeobecne napísať, pretože nie sme v ordinácii fyzioterapeuta, ortopéda či lekárnika …

Takže naša rada znie: pokiaľ Vás pohyb baví, chcete pre svoje telo urobiť to najlepšie a úplne logicky si nechcete zvýšenou námahou ublížiť, poraďte sa u Vášho lekára, alebo lekárnika.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *